Well.hr - Baza pracoumilaczy - Uważność na drugą osobę. Praktyki Colliers International.

Uważność na drugą osobę. Praktyki Colliers International.

Colliers International jest globalnym doradcą działającym na rynku nieruchomości komercyjnych. W swoim podejściu do ludzi stawia na uważność i profilaktykę zdrowotną, w tym tę dotyczącą zdrowia psychicznego.

W firmie panuje otwarta kultura organizacyjna, w której bardzo ważna jest ogólna uważność na człowieka i jego potrzeby.
– Każdy z nas ma swoje problemy osobiste, które niekiedy oddziałują także na strefę zawodową. To zrozumiałe. Staramy się tak dobierać liderów, by dostrzegali takie sytuacje i wspierali swoich pod- władnych – mówi Agata Błaszkiewicz, Dyrektor HR w Colliers International. – Rozwijamy też ich kompetencje z zakresu psychologii i umiejętności miękkich.

W 2016 r. na prośbę liderów Colliers Internatio- nal wdrożył program rozwoju liderów, w ramach którego jeden w warsztatów dotyczył wypalenia zawodowego.

– Zależało nam, aby wyposażyć menadżerów w wiedzę, jak rozpoznawać u siebie i swoich podwład- nych pierwsze symptomy wypalenia, jak postępować w takich sytuacjach oraz jak pracować z osobą, która boryka się z problemem wypalenia – wyjaśnia Agata Błaszkiewicz. Innym tematem realizo- wanym w ramach programu w 2019 roku było dbanie o ogólny dobrostan organizmu. Kolejne warsztaty zaplanowano na 2020 rok także w ramach innych programów rozwojowych dostępnych w Colliers.

W 2017 r. Colliers wprowadził inicjatywę Miesiąc zdrowia. Od tego czasu jest ona realizowana każdego roku, zawsze w październiku.
W ciągu 4 tygodni poruszane są rozmaite tematy dotyczące zdrowia fizycznego i psychicznego, takie jak: rozpoznawanie depresji, radzenie sobie ze stresem czy skuteczna regeneracja i wypoczynek. W ramach stałej oferty szkoleniowej pracownicy mogą też co roku zapisać się na szkolenie, którego tematyka obejmuje radzenie sobie ze stresem.

Maj w Colliers International to z kolei miesiąc poświęcony rodzinie. Firma oferuje pracowni- kom możliwość udziału w różnych szkoleniach dotyczących dzieci, w tym także np. z zakresu komunikacji bez przemocy. Ponadto firma co roku bierze udział w akcji „Dwie godziny dla rodziny”, w ramach której 15 maja pracownicy mogą wyjść wcześniej z pracy, aby spędzić czas z najbliższymi.

Otwarta kultura organizacyjna

Colliers International sprawia, że w firmie panuje atmosfera zaufania. Dzięki niej pracownicy, którzy mierzą się z poważnymi problemami życiowymi, wiedzą, że mogą podzielić się nimi z pracodawcą i otrzymać pomoc.

– Mieliśmy 3 przypadki, gdy pracownicy zasygnalizowali nam, że cierpią na depresję. Wobec każdej osoby przyjmujemy indywidualny, uzgodniony z nią tryb postępowania, aby podejmowane działania były jak najlepiej dopasowane do danej sytuacji.

W takich momentach oferujemy zwykle zmniejszenie zakresu obowiązków czy możliwość ograniczenia liczby godzin spędzanych w pracy przy zachowaniu pełnego wynagrodzenia. Zależy nam na tym, by pracownik, wracając do zdrowia, miał poczucie zrozumienia ze strony pracodawcy, ale także komfort finansowy – wyjaśnia Agata Błaszkiewicz.

Colliers International dużą wagę przykłada także do rozwoju polityki prorodzinnej. W jej ramach kobiety podczas trzech dowolnie wybranych (po konsultacji z przełożonym) miesiącach ciąży pra- cują na 3⁄4 etatu, zachowując prawo do pełnego wynagrodzenia. Takie podejście sprawia, że Colliers International odnotowuje nieznaczną liczbę zwolnień lekarskich związanych z ciążą. Kobiety mają zapewnione poczucie bezpieczeństwa i komfort psychiczny, więc chętnie kontynuują obowiązki zawodowe, których liczba jest dosto- sowywana do ich możliwości. W takiej atmosfe- rze panie chcą jak najdłużej pozostać aktywne.
– Praktycznie nie zdarza się, by ktoś zniknął z pracy z dnia na dzień. Nasi pracownicy mają bardzo duże poczucie odpowiedzialności, są wdzięczni za zrozumienie ze strony menedżerów i dlatego – jeśli tylko jest to możliwe – zawczasu informują o planowanej nieobecności – opowiada Agata Błaszkiewicz.

Gdy młoda mama zdecyduje się na powrót do pracy po dłuższej niż dwa lata przerwie, może poprosić o wsparcie mentora, podobnie jak to ma miejsce w przypadku nowych pracowników. Może też liczyć na obniżone wymagania, aby miała czas na zapoznanie się z projektami. Dzięki temu stres związany z powrotem jest znacznie mniejszy.

– W naszej firmie staramy się umożliwić pracownikom skuteczne łączenie ról zawodowych i prywatnych, co pozwala im efektywnie pracować – mówi Agata Błaszkiewicz. Godzeniu różnorodnych obowiązków służą też rozwiązania takie, jak elastyczny czas pracy, który funkcjonuje w firmie już od 10 lat czy możliwość pracy zdalnej. Nie ma też problemów z wyjściem z pracy w razie nagłej potrzeby. Ponadto pracownicy będący rodzicami mają sześć dodatkowych dni wolnych na opiekę nad dzieckiem, aby nie wykorzystywać urlopu wypoczynkowego. – W naszej firmie obowiązuje zasada, by nie wprowadzać stresu tam, gdzie nie jest to potrzebne. To sprawia, że mamy niską rotację, a na naszych pracownikach naprawdę możemy polegać – mówi Agata Błaszkiewicz.

Nie bez znaczenia dla komfortu psychicznego osób zatrudnionych w Colliers International jest też przyjazne i atrakcyjne środowisko pracy. Wszystkie stanowiska pracy są rozmieszczone przy oknach, aby pracownicy mieli dostęp do światła dziennego. W firmie nie ma też problemu z hałasem - w całym biurze zastosowane zostały materiały dźwiękochłonne, np. korkowe przegrody, sufity mineralne, tapicerowane me- ble czy wykładzina na ścianach. Pracownicy mają do dyspozycji blisko 20 salek wewnętrznych,

z których każda została zaaranżowania w nieco inny sposób. Każdy może wybrać miejsce do pracy zgodnie ze swoim nastrojem i upodoba- niami. Dostępna dla pracowników jest również sala do wyciszenia się, masażu, a nawet drzemki, jeśli ktoś ma taką potrzebę. Pracownicy korzystają też z dużej, jasnej kuchni, w której wspólnie spożywają posiłki i integrują się z kolegami z innych działów. W biurze zostały wydzielone strefy wspólne i relaksu, umożliwiające organi- zację spotkań ad hoc, pracę grupową i wymianę informacji.

Colliers International dba też o dobre relacje w zespole. Raz w miesiącu w piątki organizowa- ne są spotkania przy lampce wina oraz przeką- skach, na których można porozmawiać, zintegrować się, pograć w planszówki. Bogata jest też oferta zajęć poza godzinami pracy – chętni pracownicy mogą np. uczestniczyć w treningach siatkówki z profesjonalnym trenerem lub dołączyć do prób firmowego chóru. W biurze jest także piano ze słuchawkami, na którym można pograć nawet w trakcie pracy. W końcu nie od dziś wiadomo, że muzyka łagodzi obyczaje.

 

Chcesz od nas otrzymać podcast o mental health? Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter, gdzie od serca dzielimy się merytoryką i ciekawostkami ze świata wellbeingu

Podanie adresu e-mail oznacza wyrażenie dobrowolnej zgody na otrzymywanie newslettera zawierającego informacje na temat działalności Well.hr sp z o.o. Administratorem Twoich danych osobowych jest Well.hr sp. z o. o. ul. Polna 5, 43-502 Czechowice – Dziedzice. Dane będą przetwarzane w celu dostarczania zamówionego newslettera, a także promocji własnych produktów i usług. Zgodę można wycofać w każdym czasie poprzez kontakt z: office@well.hr. a jej wycofanie nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Więcej informacji znajdziesz w zakładce RODO.



Spodobał Ci się artykuł? Podziel się!    Podziel się na Facebooku