To nie pandemia COVID-19 przyczyniła się do wprowadzenia Office App w naszej warszawskiej siedzibie. Ona tylko przyspieszyła implementację platformy do sprawnego i bezpiecznego zarządzania biurem i zaoferowanie jej klientom szukającym podobnego rozwiązania. Dzięki szerokiej funkcjonalności Office App sprawdzi się nie tylko czasach pandemii, ale także w nowej biurowej rzeczywistości z hybrydowym modelem pracy.
Poszukiwanie kompleksowego i prostego w obsłudze systemu do zarządzania przestrzenią biurową w Colliers rozpoczęliśmy już na początku zeszłego roku. Zapotrzebowanie na takie rozwiązanie zgłaszali również nasi klienci. Szukaliśmy rozwiązania prostego w obsłudze i intuicyjnego, zarówno dla pracowników Colliers, jak i dla naszych klientów.
Kluczowe założenia
Przetarg zorganizowany na przełomie stycznia i lutego pozwolił nam na zapoznanie się z wieloma zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, zaproponowanymi przez firmy m.in. z USA, Kanady czy Wielkiej Brytanii. Na podstawie dokładnego badania rynku oraz sprawdzania narzędzi wykorzystywanych w różnych organizacjach opracowaliśmy system oceny zgłoszonych w przetargu rozwiązań. Braliśmy pod uwagę zakres dostępnych funkcjonalności do zarządzania przestrzenią pracy, integracji z systemami budynkowymi, ogólny design i UX. Spośród wszystkich zgłoszeń najlepiej oceniliśmy holenderską platformę Office App i postanowiliśmy przetestować ją w naszej siedzibie w warszawskim biurowcu Metropolitan.
Efektywne wdrożenie
Początkowy etap wdrażania nowego rozwiązania zajął 2 tygodnie. Dokładna analiza naszych potrzeb pozwoliła nam dopasować zakres działania systemu oraz wybrać najistotniejsze dla nas funkcjonalności. Z wachlarza ponad 70 różnych udogodnień w pierwszym etapie zdecydowaliśmy się na wprowadzenie interaktywnej mapy biura, rezerwacji sal konferencyjnych, biurek i miejsc parkingowych, rejestracji gości w formie wirtualnej recepcji, biblioteki materiałów dla pracowników, funkcji społecznościowych oraz raportowania usterek w biurze. Wymagało to od nas przygotowania planu przestrzeni biurowej wraz z zaznaczeniem biurek i sal konferencyjnych, integracji z kalendarzem online, a także stworzenia opisów i grafik poszczególnych pomieszczeń.
Jedną z kwestii, która miała kluczowe znaczenie dla pomyślnego wdrożenia Office App w naszym biurze, było przeprowadzenie szkolenia dla pracowników oraz wyposażenie ich w instrukcje obsługi nowego narzędzia. Ten etap zajął nam łącznie 5 tygodni.
Uruchomienie systemu wiązało się z przeprowadzeniem testów rozruchowych. Zdecydowaliśmy się również na wybranie spośród naszego zespołu tzw. ambasadorów Office App, do obowiązków których należałoby aktywne korzystanie z narzędzia, a także jego promocja – w tym celu przeprowadziliśmy dla nich szczegółowe szkolenia.
Biuro pod kontrolą
Już po 4 tygodniach od inauguracji systemu zaobserwowaliśmy, że zarejestrowało się w nim blisko 100% naszych pracowników. Obecnie 90% aktywnie z niego korzysta. Również system rezerwacji przestrzeni zyskał przychylność użytkowników. W pierwszym tygodniu grudnia odnotowywaliśmy dziennie średnio 30-40 rezerwacji biurek oraz 15 miejsc parkingowych, co w sytuacji, gdy zdecydowana większość naszego zespołu pracuje zdalnie, jest bardzo dobrym wynikiem i pokazuje, że osoby korzystające z biura, chętnie używają udogodnień oferowanych przez aplikację.
Wdrożenie systemu pozwoliło usprawnić pracę administracji poprzez zapewnienie pełnego i aktualnego podglądu rezerwowanych miejsc parkingowych, biurek i sal konferencyjnych, wraz z wyszczególnieniem poszczególnych pomieszczeń i stacji roboczych. Nowe narzędzie umożliwiło również zarządzanie potencjalnym ryzykiem epidemicznym dzięki rejestracji danych odwiedzających nas gości oraz osób korzystających z konkretnych przestrzeni biurowych.
Nie tylko na czas pandemii
Na sukces rozwiązania Office App w naszym biurze miał wpływ w szczególności pierwszy etap wdrażania narzędzia, w którym to bardzo dokładnie podeszliśmy do identyfikacji potrzeb firmy i jej pracowników oraz dobrania pod nie odpowiednich funkcjonalności. Natomiast bliska praca administracji, działu IT oraz ambasadorów, a także przeszkolenie pracowników sprawiły, że adaptacja systemu nastąpiła szybko i sprawnie.
Na samym początku procesu poszukiwania kompleksowego narzędzia do zarządzania biurem i systemami budynkowymi, myśleliśmy bardziej o rozwiązaniu na zwyczajne czasy i też pod tym kątem je wybieraliśmy. Okazało się jednak, że platforma Office App stanowi duże wsparcie dla firmy również w okresie pandemii, które nie tylko pozwala zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa w przestrzeni biurowej, ale również usprawnia komunikację zespołową i dostarcza bezcennych danych na temat wykorzystywania powierzchni. Miesięczny koszt takiego rozwiązania w przeliczeniu na pracownika nie przekracza w naszym przypadku wartości kubka dużego latte w dobrej kawiarni, co wydaje się niewielkim wydatkiem, biorąc pod uwagę korzyści, które przyniosło nam jego wprowadzenie.
Maciej Plichta, New Technology Solutions Manager, Colliers
606 609 618
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się!

