Kiedyś głównie w rolach babci i dziadka, dziś uczą się języków, podróżują, mają konto na Facebooku, chodzą na jogę i są aktywni zawodowo. Po latach zdobywania doświadczeń zajmują stanowiska menadżerskie, zarządzają zespołami i prowadzą strategiczne projekty w firmach. Poza pracą zawodową pełnią różne role – dzieci zajmujących się starszymi rodzicami, rodziców pomagających dzieciom i dziadków. Jak zadbać o pracowników 50 plus?
Poniżej znajdziecie kilka propozycji, jak zadbać o nich w pracy.
- Usługi concierge, czyli prywatny asystent. Dzięki niemu pracownicy 50+ będą mieli więcej czasu na życie prywatne, a w tym - na zabawę z wnukami.
- Elastyczne godziny pracy. Benefit idealnie wpisujący się w potrzeby osób 50+. Dzięki niemu godzenie aktywności zawodowej z innymi obowiązkami nie będzie już takie trudne. Bez problemu będzie można odebrać wnuczkę z przedszkola, ale też umówić się do lekarza, czy zaplanować wolny dzień na wspólną wycieczkę z dziećmi lub znajomymi.
- Rozszerzony pakiet świadczeń zdrowotnych – prywatna opieka medyczna jest już wprawdzie standardem, ale wciąż jest to jeden z najbardziej pożądanych benefitów. Warto uzupełnić podstawową ofertę konsultacji i badań diagnostycznych, biorąc pod uwagę specyficzne potrzeby seniorów. Mile widziane będą też np. usługi fizjoterapeuty czy rehabilitanta.
- Dofinansowanie leków - im jesteśmy starsi, tym częściej zdarza nam się na stałe przyjmować leki, co jest znacznym obciążeniem dla domowego budżetu. Dofinansowanie zakupu leków to prosta i bardzo konkretna forma wsparcia pracownika.
- Status zasłużonego pracownika – „Zasłużony pracownik” to brzmi dumnie! Taki status może się wiązać się z szeregiem przywilejów, np. miejscem parkingowym blisko wejścia do biura lub premią jubileuszową. Docenienie lojalności osób pracujących najdłużej to gest pozytywnie odbierany nie tylko przez nagrodzonych, ale również przez pracowników z młodszego pokolenia. Warto o podobnych jubileuszach i związanych z nimi świadczeniach informować cały zespół.
- Mentoring odwrócony (Reverse mentoring) – polega na tym, że młodszy wiekiem i stażem pracownik staje się partnerem i wsparciem dla starszego. W zamian może otrzymać wsparcie w nowych dla siebie obszarach. Czego może się nauczyć dyrektor od stażysty? Np. tego, jak szukać informacji w Internecie, jak odnaleźć się w świecie mediów społecznościowych, , jak skutecznie komunikować się z ich pomocą. Korzyści odnoszą obie strony – młodszy pracownik może czerpać garściami z doświadczeń i wiedzy starszego. Polecamy!
Doświadczeni pracownicy to gwarancja rzetelności i doświadczenia zdobywanego latami. Wszystkim pracownikom 50+ (nie tylko babciom i dziadkom) życzymy dużo cierpliwości dla młodszych, nieopierzonych pracowników. Jeszcze wszystkiego się nauczą!
Spodobał Ci się artykuł? Podziel się!

